dag 10.. nej

vad jag hade på mig idag, orkar inte, säger imorgon dagens istället..
om jag nu har något special på mig.

mitt rum är tomt, nästan helt tomt.
jag sitter på det kalla golvet som endast rör mina ben.
jag har en cigarett i munnen, jag drar långsamt in röken
och lika långsamt ut igen. röken är tunn, försvinner nästan
helt, och jag ser tydligt. jag har en askkopp av glas brevid mig
som nästan är fylld av cigaretter. jag trycker ner strängarna.
jag drar i dom och ett underbart ljud kommer fram, ett ljud av
trygghet, av en känsla av att allt är som det ska. jag spelar
I wish you were here av Pink Floyd och känner att, jag är okej.
jag klarar mig ensam, behöver inte alltid någon brevid mig, bara mig.

jag har lust att vara en ensam hippie för en dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
MUSIK. TATTOS. OLD SCHOOL. MONSTER. PIERCING. 1995. STOCKHOLM. COCA COLA. CIGARETTER. LIVSNJUTARE. BITTERFITTA. SOMMAR BARN.
RSS 2.0